Czy słabe hasła reklamowe mogą zaszkodzić firmie?

Hasła reklamowe jeszcze do niedawna były absolutną podstawą przekazu reklamowego. Dziś jest już nieco inaczej, ale w dalszym ciągu dobrze skonstruowany slogan może przynieść wiele korzyści. Czy jednak źle sformułowane hasła mogą nam zaszkodzić?

Umiejętne stworzenie hasła reklamowego nie jest prostą sztuką. Wiele osób decyduje się na współpracę z copywriterem właśnie w celu utworzenia prostego, chwytliwego sloganu, który jednoznacznie kojarzyłby się z danym produktem, firmą czy marką. W historii reklamy, szczególnie tej amerykańskiej, znane są przykłady haseł reklamowych, które były w dużej mierze odpowiedzialne za niebywały sukces firm i agencji reklamowych. Ponadto w czasach globalizacji niektóre hasła reklamowe najpopularniejszych i największych na świecie firm znamy niemalże na pamięć. Warto jednak zastanowić się, czy słabe, źle skonstruowane hasła reklamowe są w stanie zaszkodzić firmie. A jeśli tak, to w jaki sposób?

Nikt nie pamięta

Głównym pozytywem dobrych haseł reklamowych jest to, że mogą zostać zapamiętane i na stałe trafić do świadomości klientów i kojarzyć się z naszą firmą czy marką. Z kolei dużą wadą złych sloganów jest to, że właśnie nie zostają zapamiętane. Te szczególnie złe pamiętane są jedynie w złym kontekście, co działa jeszcze na niekorzyść naszej firmy czy marki. Warto zatem zainwestować więcej środków finansowych w odpowiednie hasło – korzyści, jakie może nam przynieść, są niczym w porównaniu do wydatków.

Dowiedz się, czym zajmuje się Profesjonalny Copywriter – wejdź na stronę

 

Należy jednak w tym miejscu zastanowić się, czym powinno charakteryzować się dobre hasło reklamowe, a czym odznacza się złe. Dobre hasło często w jednym zdaniu potrafi zawrzeć całą ideę firmy czy wszystkie zalety danego produktu. Najważniejsze jednak, by było dość zaskakujące, interesujące, zapraszające do zakupu produktu danej firmy. Dobrze również, gdy podkreśla pozytywne cechy firmy czy produkty, a także indywidualnie odnosi się do klienta. Oczywiście stworzenie dobrego hasła reklamowego nie jest proste, często przychodzi po wielu próbach i błędach, wielu hasłach i sloganach próbnych.

Złe hasła szkodzą?

Najgorszym skutkiem złego hasła reklamowego jest nie tylko niezapamiętanie przez odbiorcę (w natłoku reklamowym bardzo trudno jest być obecnym w świadomości klientów, szczególnie jeśli jesteśmy nowi na rynku), ale wręcz jego odstraszenie. Kiczowate i przepełnione wyświechtanymi frazesami hasła są niemalże niezauważalne, nie znaczą już nic, dlatego że pewne sformułowania zostały przerabiane na miliony sposobów przez firmy i przedsiębiorstwa z różnych branż.

Warto w tym miejscu podkreślić, że najgorszej jakości są hasła kontrowersyjne i obraźliwe. Korzysta się z nich w myśl zasady: „Nieważne jak, ważne, by mówili”, która obecnie nie działa, a jej praktykowanie negatywnie obija się na przykład na wynikach sprzedaży danej firmy. Istnieje wiele przypadków firm, które skorzystały z kontrowersyjnego hasła reklamowego, by przyciągnąć uwagę nie tylko swoich potencjalnych odbiorców, ale całego społeczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *