Które owoce oraz warzywa warto jeść zimową porą?

W czasie zimy ludzki układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy o wiele bardziej podatni na przeziębienie. Możemy jednakże temu zapobiec należycie się odżywiając. Zadbajmy o to, aby w naszej codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Poniżej dowiecie się, jakie będą bardzo dobre.

Nasz organizm ludzki potrzebuje trafnej ilości witamin, minerałów i innych niezbędnych czynników odżywczych, aby dobrze funkcjonować. W czasie zimy ludzka odporność naturalnie się obniża, wskutek tego powinniśmy zatroszczyć się o dobrą dietę, aby nie doprowadzać do częstych przeziębień lub infekcji. Szczególną rolę grają tu warzywa i owoce, jakie zawierają wiele niezbędnych składników i witamin, jakie są w stanie nam pomóc w powiększaniu odporności.

Wbrew pozorom wybór owoców oraz warzyw w czasie zimy jest w gruncie rzeczy spory. Warto pamiętać o tym, żeby wybierać artykuły, co do których mamy pełne przekonanie, że są należytej jakości oraz pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety dużo owoców lub warzyw, które jesteśmy w stanie znaleźć w kolosalnych sklepach zawierają substancje chemiczne lub pestycydy, i niejednokrotnie pozbawione są ważnych wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy zatem artykuły z pewnych źródeł.

Jakie owoce zimą?

Wybierajmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Należałoby wybierać te, które pochodzą z naszych ojczystych źródeł i wiemy, że nie zostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany lub cytrusy także zawierają istotne wartości odżywcze, jednak powinniśmy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – żeby przetrwały transport muszą być spryskane specjalnymi substancjami antyseptycznymi. Oprócz tego jesteśmy w stanie skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy poprzednio – wbrew pozorom nie tracą one swoich wartości odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach i innych suszonych owocach. Należałoby jednak zadbać o to, by nie zawierały one dodatków w postaci cukru czy soli.

Które warzywa zimą?

Jeżeli gra toczy się o warzywa wybór też jest dość gigantyczny. W czasie zimy najlepsze będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a także warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Możemy przyrządzić z nich ściśle mówiąc wiele interesujących potraw oraz codziennie układać nowatorskie dania z ich dodatkiem. Należałoby pamiętać też o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają dużo witamin i soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najlepiej jeśli skorzystamy z własnych przetworów.

Czego się wystrzegać?

Jeśli gra toczy się o owoce – unikajmy truskawek. W pewnych sytuacjach są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, niemniej jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Unikajmy też pomidorów oraz ogórków – niestety są one sprowadzane z innych państw, a w szeregu przypadków także uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one swoje wartości pożywne. Innym warzywem, z jakiego należy zrezygnować zimą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go letnią porą, kiedy jest jego naturalny sezon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *